Planering

När jag var och åt lunch på Royal Thai idag så mötte jag den lärare som rekommenderat mig till Bodaskolan. Han hade träffat LG, läraren som anlitade mig på Bodaskolan och han hade bara haft gott att säga om mig och min lektion, kändes riktigt bra men jag påmindes om att jag inte lyckats få iväg en faktura för den föreläsningen. Om jag fullföljer mina tankar på att satsa lite mer professionellt på mina föreläsningar så måste jag sköta faktureringen bättre. Skolorna har jullov snart så det vore läge att börja jobba med planeringen av marknadsföring och bygga upp ett kontaktnät på skolorna. Jag har ju varit på många skolor tidigare så jag kanske kan få tag på samma lärare och berätta att jag finns, samtidigt kan jag använda mig mer av befintliga lärare som jag känner på Tullengymnasiet, ett besök där i början av året för att berätta om mina planer kunde kanske vara bra. Jag skulle behöva lov från mitt ordinarie jobb på ICA för att jobba med planeringen men den enda lediga dagen under jul- och nyårshelgerna är annandagen och nyårsafton, men det ska nog hinnas med en del planering i alla fall, har redan nu börjat göra anteckningar och jag har gjort upp en lista av skolorna i Borås kommun. Något som vore intressant skulle vara att föreläsa för lärare på studiedagar, får ju ofta höra hur intressant det är av lärare som hört min historia flera gånger så jag vet att min föreläsning fungerar minst lika bra för vuxna.


Kommentarer
Postat av: Benny

Tack för tipset om blyghet. Ska göra ett allvarligt försök men jag är inte så optimistisk just nu. Du får ta en snabbkurs i bokföring. Känner några personer som jobbar på lite olika skolor runt borås,kan fråga om dom kan vara intresserade?

2006-12-19 @ 22:40:02
Postat av: Åke Englund

Hej Benny
Du får jättegärna kolla om de är intresserade, ska starta min "marknadsföring" så fort vårterminen börjar tänkte jag.
/Åke

Postat av: Benny

Har pratat med 2 st. Och båda var intresserade, undrade var dom kunde hitta mera information. Har du tänkt göra något informations blad eller liknande som du kan ge dom?

2006-12-22 @ 06:18:18
Postat av: Åke Englund

Har inget färdigt, ska sätta mig ner och skriva något efter helgerna och skicka ut till skolor tänkte jag.
/Åke

2006-12-22 @ 23:03:16
URL: http://akeenglund.blogg.se
Postat av: Benny

Hej! Det blir bra, det är ju några veckor tills skolorna öppnar igen. Kan du tänka dig att besöka skolor utanför borås också?

2006-12-23 @ 00:36:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback