Skriva roligt?

Har lämnat ifrån mig texten. Lämnat den till en lärare som ska hjälpa mig att korrekturläsa den. Och jag inser att jag blivit beroende av att skriva. Saknar att skriva och känner mig otålig. Väntar otåligt på att få tillbaka texten. Vill avsluta. Vill gå vidare. Funderar på nästa bok. Nästa bok. Låter konstigt att tänka tanken. Inser också att jag vill skriva något annorlunda. Något mer positivt. Vill skriva något roligt. Kan jag skriva något roligt? Jag kan skriva tungt, mörkt och känslomässigt. Men kan jag skriva något roligt? Att skriva roligt är allvarligt tänker jag för mig själv. Tänker tillbaka på en lektion jag hade för någon vecka sedan då en elev i klassen undrade om det egentligen inte varit jobbigt att växa upp som homosexuell och inte kunna prata om det, att inte ha några förebilder och jämt vara orolig för att bli avslöjad? Jag sa det inte men jag tänkte för mig själv att det var ju precis det som jag beskrivit under en halvtimmas tid. Hade jag skämtat för mycket, hade jag dolt min smärta i alltför mycket humor. Kan jag även skriva roligt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback