Smärta

Sedan många år har jag Tietzes syndrom, en sjukdom som orsakas av en inflammation i revbensbrosken, det kan göra riktigt ont och det känns som om smärtan utgår från hjärtat eller matstrupen. Sjukdomen gå inte att bota men kan behandlas med vanliga smärtstillande tabletter, bedövningsmedel eller kortison. De senaste åren har jag mått relativt bra och inte märkt av några symptom men de senaste veckorna har jag känt av smärtan och ikväll när jag arbetade så gjorde det så ont vid ett tillfälle så jag fick hålla mig fast vid ett skåp för att inte ramla ihop av smärtan. Jag vet ju vad det beror på och jag vet om att smärtan inte är farlig, men jag vet också om att det ser hemskt ut när man knappt kan stå upp på grund av smärtan så jag gör mitt bästa för att ingen ska se när ”anfallen” inträffar. Men ikväll var det en kund som såg mig och han såg riktigt orolig ut. Jag gjorde en min som för att visa honom att det inte var någon fara med mig. Som tur var för mig så kunde han ingen svenska och han såg mest orolig ut men han avslöjade inte min hemlighet.


Kommentarer
Postat av: Anders

Oj då! Är det kylan som ställer till det? Hoppas att symptomen går tillbaka snart.

2010-02-25 @ 14:09:49
Postat av: J. Åke Englund

Hej Anders,

förlåt att det tog mig så lång tid att svara. jag vet inte om du går tillbaka så här långt efteråt och kollar om jag svarat men...



jag får tydligen symptomen när jag lever ohälsosamt och stressar så det blir en slags smärtsam påminnelse om att leva bättre. så ja, jag kan få symptomen att gå tillbaka :)



Tack för att du läser min blogg :))

/Åke


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback