En enda man, igen

Har ägnat hela dagen åt filmen ”A single man” eller ”En enda man” som den heter på svenska. Läste ett reportage om filmen i tidningen ”Attitude”, läste boken på resan till Göteborg och på ett fik i Göteborg. I Göteborg såg jag filmen och när filmen var slut så satt jag kvar ensam under hela eftertexterna och insöp filmmusiken och lät filmens intryck ebba ut likt vågor. Redan under förtexterna till filmen bestämde jag mig var jag ska sitta nästa gång jag ser filmen. En del av mig vill se filmen med någon medan en annan del av mig bara vill njuta av varje bildruta, varje replik och varje ton i filmmusiken i ensamhet. Som regel brukar jag se två filmer när jag åker in till Göteborg men jag valde att hålla mig till ”A single man” och sedan ta en till fika och sedan åka hem igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback