Fyllon och barn

När jag var ute med hundarna på en promenad så mötte jag en man som var uppenbart alkoholpåverkad. Mannen gick fram till mig och började pratat med mig men till en början förstod jag inte vad han sa, men efter en stund förstod jag att han pratade om hur glad och trevlig han tyckte att jag brukar vara när han handlar av mig på min arbetsplats. Jag tackade honom för vad han sagt och mannen fortsatte berätta för mig om hur lite folk ler överlag och hur betydelsefullt det är med ett leende och att man är trevlig. Han fortsatte att prata och berättade att han läst om mig i tidningen och att han visat tidningsartikeln för sin mamma och sina arbetskamrater och berättat om hur trevlig jag är. Att jag varit med i tidningsartiklar är inget som jag tänker på till vardags och när han berättade att han visat artikeln för andra och pratade om hur han diskuterat mig med andra kändes lite konstigt. Jag vet om att det hör till när man väljer att medverka i media men det kändes ändå konstigt att höra honom berätta. Samtidigt så har jag fortfarande lite svårt att ta till mig när jag får beröm för att jag är trevlig när jag arbetar. Men man säger väl att man får höra sanningen från barn och fyllon, så jag får väl ta åt mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback