Högläsning

Häromdagen köpte en jag biljetterna för min nästa resa till USA, Philadelphia närmare bestämt. En kortare resa denna gång. Bara för att hålla igång mina språkkunskaper så läser jag böcker på engelska och för att öva på uttal så läser jag dem högt för hundarna. Vi sitter tillsammans i soffan och jag lever mig in i handlingen för att få rätt uttal. När jag läser för hundarna så ligger de oftast och tittar på mig men efter en stund stängs deras ögon och det verkar som att de slumrar till. Men jag märker att så fört jag slutar läsa högt för dem så öppnar de ögonen, lyfter huvudet och lägger det på sidan och tittar på mig med en undrande blick som tycks fråga varför jag slutade läsa för dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback