En möjlig öppning

Ofta "vet" jag inte vad jag vill rent konkret. Istället börjar det oftast med en känsla som jag försöker följa. Ofta får jag pröva mig fram med att göra olika saker, om det visar sig att det jag prövat inte är vad jag vill göra så infinner sig inte den rätta känslan och jag tappar intresse och motivation. Jag prövar mig fram till nya saker och försöker att hitta den känsla som är starkast och följa den. Mitt intresse för allt som rör homosexualitet har alltsedan jag började arbeta med det, väckt starka känslor inom mig. Samtidigt har jag försökt att hitta min infallsvinkel, mitt sätt att närma mig ämnet. Försökt att finna "mitt" sätt att arbeta, finna det som fungerar för mig och känns viktigt för mig. Eftersom jag intresserar mig mycket för film, böcker andra saker som har med kultur att göra så har jag funderat mycket på hur jag kan kombinera ämnena homosexualitet och kultur. Och nu när jag fick möjligheten att skriva för Borås Tidnings kultursidor så var det lite av en dröm som infriades och kanske en öppning mot att kunna arbeta mer med homosexualitet och kultur.


http://www.bt.se/kultur/reflektioner/ett-ovantat-och-lovande-initiativ(775718).gm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback