Vackrast i världen

Jag brukar ofta flörta med killen som nu stod framför mig i kassan. Och utan tvivel så har han flörtat tillbaka. Ofta när han haft flickvännen med sig och hon har mest skrattat åt oss. Men när han handlade av mig för några veckor sedan så var han helt förstörd och berättade att det tagit slut mellan dem. Han började till och med att gråta när han handlade av mig den kvällen. Och nu stod han framför mig igen. Jag var glad sedan tidigare och blev uppspelt redan när jag såg honom en bit bak i kön. Och nu var det bara han och jag. Jag tittade på honom och försökte bedöma hur han mådde. Var de ihop igen? Var han ledsen eller glad? Tordes jag fråga om han var singel? Vad tordes jag skämta om? Jag scannande varor och tittade på honom samtidigt som det stormade av frågor i mitt huvud. När han slutligen lyfte sin blick mot mig efter att ha letat bland kvitton och sedlar i plånboken så såg han min frågande blick. Och uppenbarligen, mina valpögon. För han utbrast: Åke, vad vill du att jag ska säga? Att du är vackrast i världen? Vi brast båda ut i ett stort skratt och han böjde sig över kassadisken och rufsade mig i håret. Inget jag uppskattar i vanliga fall men vad ska man göra?

Kommentarer
Postat av: Anonym

fullkomligt älskar det!

2012-03-09 @ 22:07:21
Postat av: J. Åke Englund

Tack :)

/Åke

Postat av: Christian

helt underbart och läsa du är en riktig flirtis

2012-03-19 @ 07:05:13
URL: http://christianblogg.blogg.se/
Postat av: Christian

fint att det finns så fina killar

2012-03-19 @ 20:23:48
URL: http://christianblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback