Tappade ord

Sitter in i det sista och arbetar med manuset till boken. Har låtit några vänner läsa mitt manus och trots att jag suttit med manuset i ett och ett halvt år, trots att jag läst det om och om igen. Och trots att jag har låtit en bekant korrekturläsa manuset så finns det fortfarande detaljer kvar som jag nu får justera. Oftast är det ord eller kommatecken som saknas. Samtidigt så vet jag att det är ett vanligt fel som jag gör när jag skriver. Jag tappar ofta ord när jag skriver men det är som att min hjärna "skriver" in orden i texten när jag läser den så jag märker inte att jag gör det felet. Samtidigt så är jag tacksam för att mina vänner som läst boken hittat felen åt mig. Tänk om jag varit lika tacksam när en lärare påpekade fel i sådant som man skrev under skoltiden. Så annorlunda livet hade varit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback