Att få en bok publicerad

Även om jag var officiellt färdig med bokmanuset för några veckor sedan så har det varit detaljer kvar. Arbetet har fortsatt. Arbetet ingen ser och ingen tänker på. Har letat adresser till bokförlag, skrivit på ett följebrev som ska vara kort, informativt och väcka intresse. Väntat på svar om några sista faktauppgifter. Ändrat på alla namn i boken då allt i boken har hänt i verkligheten och alla personerna finns i verkligheten. Sökt bland vänner för att se om någon har kontakter inom något bokförlag. Inte för att jag tror att det får min bok publicerad. För att få den publicerad måste den vara bra nog. Men det skadar inte att komma närmare kärnan. Tagit reda på vilka förlag som vill ha manuset i pappersform och vilka som vill ha manuset via mail. Och idag skickade jag så iväg det första mailet, det första manuset. Fick ett bekräftelsemail inom några minuter där jag lovades svar så snart de läst manuset. Självklart ska jag skicka manuset till flera förlag och jag har bara börjat arbetet på att hitta ett förlag som vill ge ut min bok. Men idag skickade jag iväg det första mailet. Det första steget på en ny resa är taget.


Kommentarer
Postat av: Creutz

Härligt! Gratulerar till detta viktiga steg!

Svar: Tack Andreas :)
Åke Englund


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback