Lämna allt bakom sig

Livet behandlar mig bättre än någonsin men jag har ändå gått runt hela dagen och lekt med tanken på hur det skulle kännas att bara lämna allt. Är inte på något sätt nere eller ledsen, är inte ens trött på det liv jag lever. Trivs på jobbet, skrivandet går bra, håller igång träningen, ska vara med i radio på fredag och nästa vecka börjar en serie föreläsningar som jag ska hålla under våren. Ska åka utomlands om några månader, har några idéer på tidningsartiklar liggande, har tagit ledigt för en kommande filmfestival. Livet rullar på men jag har ändå lekt med tanken på hur det skulle kännas att bara lämna allt. Lämna mobiltelefonen. Låsa dörren till lägenheten och släppa ner nyckeln i brevinkastet. Sätta sig på ett tåg bort. Bara börja om på nytt. Inte ta med sig något förutom kläderna på kroppen. Åka någon annanstans och börja om på nytt. Bli en person utan ett förflutet, utan något nu. Bara med en framtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback