Vågar inte

Vinterns kyla tränger sig innanför min hud. Vinterns kyla går mig på nerverna. Jag har aldrig varit förtjust i vintern som årstid och det blir värre med åren. Vintern är vacker på avstånd, genom ett fönster eller på ett julkort. Men utöver det så lider jag mest av kylan, isen och snön. Några vänner till mig delar mina känslor inför vintern och under några års tid har de pratat om att flytta utomlands, någonstans där det är varmt året om. Och nu har de bestämt sig för att göra slag i saken. Så de lämnar allt bakom sig och flyttar. Lite på skämt frågade jag om jag kunde följa med och de sa ja utan tvekan, de till och med erbjöd mig jobb och boende. Lite paff svarade jag svävande att jag behövde tänka på saken. För även om jag ville så visste jag inte om jag vågade. Jag bestämde mig för att prata med min bästa vän om idén att flytta utomland. Jag var helt säker på att inte få något större intresse eller stöd i att flytta. Men min bästa vän tyckte att det var en utmärkt idé och att jag borde prova på. Vilka argument jag än kom på som gjorde det svårt för mig att lämna allt bakom mig och flytta utomlands så kom han på svar som fick allt att verka så enkelt. Varför kunde han inte bara ge sig och inse att jag inte vågar…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback