To be continued...

Jag vet inte om hjärtat stannade upp eller om det slog några extra slag när ikonen för nytt mail uppenbarade sig på bildskärmens nedre hörn. Under de få sekunder som ikonen visade sig på skärmen var det som att världen stannade upp och jag tog in den lilla information som gavs i ikonen innan den likt ett vålnad suddades ut. Jag hade fått ett mail från en kvinna som jag inte kände till och i meddelanderaden stod det "SV:bokmanus". Samtidigt som jag öpppnade min inkorg flög tankarna omkring i mitt huvud likt fiskmåsar på uppåttjack. .Vilket bokförlag var det från? Vem var kvinnan? Varför fick jag svar nu? Så gott som alla bokförlags hemsidor hade sagt att det skulle ta 2-3 månader innan man fick ett besked. Jag hade ju skickat mitt manus till några bokförlag för två veckor sedan. Var det positivt eller negativt att jag fick ett meddelnde redan nu? Varför tog det sådan tid att öppna inkorgen? Äntligen öppnade sig inkorgen och jag öppnade upp mailet. Det var från en redaktionssekreterare på bokförlaget Natur & Kultur, hon tackade mig för mitt manus och berättade att hon vidarebefodrat det till redaktionen för Populärpsykologi. Populärpsykologi?!? Jag hade kunnat få gissa en miljon gånger vad det skulle stå i brevet men jag hade nog aldrig gissat det som jag nu såg framför mig. Var det bra eller dåligt? Populärpsykologi? Boken är ju självbiografisk och utspelar sig halva tiden på en psykiatrisk avdelning, så ja varför inte? Att hon vidarebefodrat det dit, var det positivt eller negativt för mina utsikter att få mitt bokmanus antaget? Frågorna blev fler och fler. Ibland är mitt liv lite som en bok.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback