Ett första nej

Under resan till Vancouver fick jag mitt första refuseringsbrev från ett bokförlag. Lustigt nog så kändes det inte så mycket. Vet inte om det var för att jag var utomlands eller om jag är inställd på att det också är en resa att få en bok publicerad. Och att liksom att resa innebär att man inte alltid kommer fram direkt när man ger sig ut i det okända, att man ibland måste gå tillbaka, söka sig till andra vägar så känns det som att ett nej bara är en stig som inte ledde rätt. Och istället för att ta åt mig för att de bestämt sig för att inte ge ut mitt bokmanus så tog jag till mig att de i brevet beskrev mitt manus som "starkt". Och sparar refuseringsbrevet för att kunna påminna mig om även denna resa när jag väl blir publicerad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback