Avkoppling

Arbetet med min bok går framåt. Det är dock kämpigt att beskriva ett mörker, att kliva in i det djupaste mörker. Samtidigt som det är intressant så tär det på mig. Känner som en skådespelare som kliver in i en roll och inte kan släppa rollfigurens karaktär så länge inspelningen pågår. Roar mig därför med att fantisera om nästa bok. Samtidigt som det känns både förbjudet och utmattande att tänka mig ett projekt i samma storlek. Men en idé föddes och jag leker med olika händelseförlopp i bokens handling som skiljer sig totalt från handlingen i boken jag skriver nu. Beskriver min totala motsats, låter huvudpersonerna reagera tvärtemot hur huvudpersonen i boken jag skriver på nu har reagerat. Kanske är det ett projekt som aldrig blir av, kanske är det bara ett sätt för min hjärna att slappna av från det mörka i boken jag skriver nu. Eller kanske det är början på något nytt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback