10 år sedan

Det första jag hörde var att ett plan hade flugit in i ett av tvillingtornen i en olycka. Ljudet från radion var dämpat då butiken jag arbetade i bara hade på radion för att ha bakgrundsmusik så jag var inte säker på att jag hade hört rätt så jag höjde volymen vid nästa nyhetssändning och vid det laget stod det klart att det inte var någon olycka. Ytterligare ett plan hade flugit in i det andra tornet och det stod nu klart att USA var utsatt för ett terrorattentat. Jag kunde känna där och då att livet aldrig skulle bli sig likt. Själv var på väg att flytta, på väg att bryta upp. Inom några månader skulle jag åter leva själv för första gången på sex år. Jag skulle arbeta på en ny arbetsplats, jag skulle starta ett nytt liv på egen hand. Det var både skrämmande och spännande. Och än idag förknippar jag terrorattackerna i USA med uppbrott, en ny tidräkning och en insikt om att inget åter skulle bli sig likt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback