Att förändras av skrivande

På förmiddagen lyckades jag äntligen sätta punkt på skrivandet av en text till Borås Tidning. Vet inte varför det tagit sådan tid att färdigställa texten. Har burit med mig texten i ett usb-minne, på papper och i mina tankar under flera veckor men inte lyckats skriva färdigt texten förrän idag. Texten har färgats av att mina tankar kretsar kring min uppväxt då mycket av mitt fokus ligger där just nu då jag jobbar på min bok. Än så länge följer skrivandet av boken den plan jag har för upplägget av boken, men när jag ser tillbaka på skrivandet av texten till Borås Tidning och ser att det blev en helt annan text än vad jag tänkt från början så kan jag inte låta bli att fundera på att samma sak skulle hända med boken. Men än så länge känns det mest som att jag förändrats under skrivandet av boken. Det känns som att jag försonats med mig själv och min uppväxt på ett sätt som jag inte gjort tidigare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback