Rensa i röran

Sedan länge känner jag att jag samlar på mig onödigt mycket saker och jag håller på med någon slags evighetsprojekt där jag rensar ut och gör mig av med saker som jag inte använt på ett år, saker som jag känner inte längre ger mig något eller saker som inte representerar den jag är eller något viktigt som hänt i mitt liv.
Någon gång i månaden åker jag till någon soptipp med saker, lämnar in saker på Röda Korset eller ger bort saker till vänner. Och någonstans därunder allt som jag gör mig av med så finner jag mig själv, ett tydligare jag träder fram. En vän som hälsade på mig häromdagen blev förvånad över alla böcker jag hade. Ironiskt nog så har jag lämnat in fem papperskassar med böcker på Röda Korset sedan han hälsade på mig senast. För min egen del så har jag bland alla tidningar som jag haft i högar, funnit de artiklar och andra texter som jag skrivit och känner mig imponerad och stolt över mig själv. Att se allt jag skrivit och hur jag utvecklats i mitt skrivande har också stärkt mig som person. Allt rensande gör mig tydligare både för mig själv och för andra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback