Konkreta bevis

Skriver om min uppväxt. Försöker hitta en tidslinje som stämmer. Gräver i det förflutna. Fick svar på ett mail jag skickat och tidslinjen fastställs. Bitarna faller på plats. Jag sätter ord på det förflutna. Det förflutna blir tydligt. Det förflutna blir verkligt. Men samtidigt så tappar det sitt grepp om mig i livet som jag lever nu. Funderar mycket kring hur det kommer att påverka andras bild av mig. Vill inte upplevas som ett offer. Vill lyfta fram styrkan. Samtidigt som jag vill lyfta fram skörheten. Och utsattheten. Svaret på mailet återkommer gång på gång i mina tankar. Att få det mailet kändes lite som i en deckare när de hittar en viktig pusselbit i jakten på mördaren. Men i min historia finns inga mördare. Ändå var känslan snarlik då det var som att den känsla som jag haft hela tiden nu stärktes med konkreta bevis. En fastställd tidslinje som gjorde allt mer verkligt. Det som bara varit ett minne, en känsla, fastställdes nu med konkreta bevis.


Kommentarer
Postat av: Susanne

Att våga blotta sig och visa skörhet och utsatthet är det tydligaste sättet att visa styrka. Kämpa på!

Postat av: Helen

Mitt favorituttryck från filmen Elizabethtown kanske passar även här. "Make them wonder why you're still smiling."

2011-06-04 @ 08:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback