Biten

Jag har en tand som är lite sned. När jag växte upp skämdes jag för den men i takt med att jag blivit äldre har den blivit en del av mig. Oftast tänker jag inte på den utan det är först när jag blir påmind om den av någon som påpekar den som jag tänker på den. En vän till mig säger att den syns olika mycket beroende på vilken sinnesstämning jag är i. Tydligen syns den mest när jag är intresserad av någon men försöker dölja mitt leende. Han kallar mig för den gulliga vampyren, det låter som en barnbok ”Åke den gulliga vampyren”. Jag har haft mer smickrande smeknamn, men också mindre smickrande. Kanske kan använda det till min fördel och skriva just en barnbok. Kanske kan bli min debutbok...


Kommentarer
Postat av: Susanne

Och när du ändå är inne på barnböcker så kan du ju skriva boken om "Stål-Åke" :)

Postat av: J. Åke Englund

Ha ha ha, jag böcker om vampyrer och stålmän, det finns material att ta av :)

/Åke

2011-03-22 @ 00:44:22
URL: http://akeenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback