Min skog

Under min resa till Chicago fann jag min skog. När jag stod där i korsningen State och Randolph Street när jag insåg att detta var min skog. För många är skogen den ultimata platsen där de kan vara sig själv, slappna av och finna inre frid. Själv har jag aldrig riktigt trivts i skogen, har mest känt mig vilsen. Men när jag stod där i en av de mest trafikerade korsningarna i Chicago så slog det mig att just detta var min skog. Storstaden med alla dess ljud, lampor och med dess puls får mig känna att jag kan vara mig själv, slappna av och finna frid. Det låter som en motsättning i sig själv men det är just på gator som dessa, i storstäder som jag känner att det är lättare att andas, lättare att leva. Jag insåg där i korsningen att det i mångt och mycket varit just denna känsla som lockat mig till storstäder som New York, Philadelphia, San Fransisco, Seattle och nu Chicago. Jag hade funnit min skog.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback