En magisk kväll

Klockan var nästan nio på kvällen men kvällen var fortfarande varm nästintill kvav. Vi satt vid sjökanten och hade precis ätit upp mackorna som vi haft med oss. Jag vände mig om och stranden var nu full med människor, det var säkert flera hundra människor som alla stod och väntade. Det var den fjärde juli och de liksom vi var vid stranden till Michigansjön för att se fyrverkerierna. Känslan av att se alla människor stå vid strandkanten och titta ut över vattnet och vänta på fyrverkerierna var mäktig, trots att vi inte pratade med varandra så kändes det som att vi alla delade något betydande. Kvällsluften var fylld av förväntan och när fyrverkeriernas skådespel började hördes publiken uttrycka sin uppskattning för dramat som utspelades på kvällshimlen. Bakom mig hörde jag ett barn säga. –It’s magic! Och visst kändes det som ett magiskt ögonblick när vi alla stod där längs strandkanten, gamla och unga, män, kvinnor och barn. Och trots att vi inte kände varandra så delade vi ett ögonblick av magi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback