Att skriva

Ledig från jobbet. Efter hundpromenad och frukost satte jag mig ner framför datorn. Öppnade dokumentet med kapitlet jag skriver på just nu. Började skriva. Ibland flödade texten. Ibland var den svårarbetad. Ångrade mig. Skrev om en stor del av texten. En av hundarna kom fram och lade sitt huvud i mitt knä. Tittade på klockan och insåg att jag borde ha ätit lunch för några timmar sedan. Skrev lite till. Insåg att jag skrivit en del av texten utifrån fel person. Antagligen var det för att texten varit för jobbig att skriva, för jobbig att kännas vid. Skrev om texten. Insåg att ytterligare en timma gått. Gick en promenad med hundarna och insåg att jag borde äta något. Köpte hem thai-mat och somnade i soffan efter att ha ätit färdigt. Vaknade och satte mig vid datorn igen. Läste igenom texten och skrev vidare. När jag lyfte blicken från bildskärmen och tittade ut så insåg jag att det blivit kväll. Tänkte för mig själv att jag kanske borde ställa in resan till Seattle och New York och hyra mig ett hus på landet istället. Eller bara sitta på hotellrummet och skriva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback