Livslinje i papper

Rensar i gamla papper, anteckningar och tidningsklipp. Hittar intervjuer med mig under olika tidsperioder i mitt liv, hittar insändare och debattartiklar som jag skrivit och en del av de texter jag skrivit som frilansande skribent. Ju längre ner i högen jag kommer desto tydligare kan jag se ett mönster, jag kan finna min livslinje i texterna, orden och bilderna. Det känns som om jag gör efterforskningar för att finna information om någon annan samtidigt som jag ju vet att det är mig själv som jag finner i allt detta. Jag kan följa hur jag utvecklas i mitt skrivande men även hur jag blivit mildare och mer analyserande med åren, inte lika hård mot min omgivning men samtidigt så är jag lika hård i min bedömning av mig själv och min insats. Inser att min integritet ökat med tiden samtidigt men att jag fortfarande lämnar ut mig själv, blottar mig själv och mina tankar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback