Brevet

Kan inte komma ihåg när jag skrev en artikel för Borås Tidning senast. Tiden har inte varit min vän och jag har haft fullt upp att bråka med min ovän Skrivkramp. Alla idéer jag haft till texter har blivit liggande tills deras aktualitet förfallit likt ett övergivet hus som en gång varit någons hem. Oron för att tappa allt som mitt skrivande för Borås Tidning innebär har gnagt i mitt inre och bitmärkena har blivit allt större för varje textidé som jag övergivit. Då jag skrivit mina texter för Borås Tidnings kultursidor har det inneburit att jag blivit inbjuden att närvara vid utdelningen av Borås Tidnings Debutantpris, något som förutom att jag får inspiration och kontakter med andra skribenter kommit att symbolisera drömmen om att själv en dag vara en av det årets debutanter. Men så idag kom brevet med inbjudan prisutdelningen och till minglet efter prisutdelningen och jag fylldes av allt det som debutantpriset kommit att symbolisera för mig i form av inspiration, bekräftelse och förhoppningen om att kanske en dag själv bli publicerad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback