Funnen: en tavla

De mest lustiga saker händer mig. Idag var det en tjej som handlade av på jobbet som påstod att hon köpt en tavla där motivet föreställde mig. Hon frågade om jag stått modell för en konstnär någon gång vilket jag aldrig gjort. Men hon stod på sig att motivet på tavlan bara kunde vara jag och hon föreslog att inspirationen till motivet kunde vara ett fotografi. Och det var ju en möjlighet som inte gick att bestrida. Samtidigt var det en spännande tanke att det fanns en tavla någonstans därute vars motiv föreställde mig. Var det jag som varit motivet? Vem var konstnären och varför hade den skapats utan min vetskap? Om det inte var jag som stått modell för tavlan, vem var då modellen som var så lik mig? Med alla frågor kändes det nästan som början på en deckare och tjejen, som fortfarande var helt övertygad om att det var mig som tavlan förställde, var fast besluten att finna svaren på frågorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback