Drömjobbet

Har tidigare blivit tipsad om ett arbete men inte fått tummen ur och sökt det, dessutom har jag ju ett ”dagjobb” även om mina arbetstider huvudsakligen är på kvällstid. Men nu har jag blivit tillfrågad om det arbete jag tidigare blivit tipsad om. Dessutom är det ett arbete som jag drömt om i hela mitt liv. Men såvitt jag vet så är det ingen heltid utan mer ett extrajobb och frågan är om jag har tid med två arbeten. Samtidigt så vore det en dröm som skulle uppfyllas, och jag kan inte tänka mig något större svek mot mig själv än att låta ett sådant tillfälle gå mig förbi. Samtidigt så kanske det här är förändringen som jag behöver. Den senaste tiden har jag känt mig extra rastlös och sugen på en utmaning men mest skyllt det på vintern och att allt i mitt liv tycks stå stilla för tillfället. Men framför allt så är det möjligheten till att göra något jag drömt i större delen av mitt liv, hur ofta får man ett sådant tillfälle?


Kommentarer
Postat av: Hanna

DO IT!

2011-02-21 @ 11:56:20
Postat av: Susanne

"Man ångrar inte det man gör utan det man inte gör". Lycka till!

Postat av: Michela

Såg att Susanne skrev de orden, det citatet som jag faktiskt alltid försöker tänka på ... Ångrar hellre något jag har gjort än något jag inte har... Hur ofta tänker man på "det skulle jag inte ha gjort" kontra "tänk om jag hade gjort det". De "tänk om" vill jag inte ha. Jag skall som gammal dam sitta i min vita gungstol och tänka att jag har varit wild and crazy.

Den utmaningen jag går igenom nu, att satsa på en butik med dålig lön och med den risken som det faktiskt innebär får mig dock att le. Vad är det värsta som kan hända? Att det går åt skogen och även skogen är en vacker plats ...

Att skriva en bok är också min andra dröm så om du gör det före mig får du tipsa mig...

Följ ditt hjärta och din dröm, trust me ...

2011-03-02 @ 00:35:08
URL: http://www.finest.se/onceuponatime

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback