Berusad av drömmar

Det var mingel efter prisutdelningen och jag kände lite allmänt bortkommen i den stora lokalen med alla människor, att mingla har jag aldrig varit speciellt bra på och denna kväll var inget undantag. En vän kom fram till mig och drog med mig till en av de nominerade författarna och vi småpratade lite. Efter en stund visade det sig att han för tillfället bodde i New York där han skrev på sin andra roman. Vi pratade vidare om hur det kom sig att han bodde just i New York och hur han löst allt från boende och ekonomi till skrivrutiner. Att prata med honom fyllde mig med energi, inspiration och motivation. Att höra någon leva det liv jag vill leva och inse att det är genomförbart fick mig att känna mig mer berusad än vinet som jag drack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback