Üppskattning

Jag småpratade med en kund och som så ofta förut så började hon prata om att jag var värd mer, att jag hade större potential än vad jag använde mig av i mitt arbete. Hon undrade varför jag inte satsade på föreläsningar, skrivande eller flyttade utomlands? Jag tackade henne för hennes tro på min förmåga och bytte diskret ämne. Några timmar senare pratade jag med en man som berättade att man diskuterat mig och mitt sätt när han var på en fest igår kväll. Resultatet av samtalet hade blivit att jag aldrig fick sluta jobba på ICA. Återigen tackade jag för deras tro på min förmåga och bytte ämne utan att ge några egna svar, tankar eller funderingar. Personligen känner jag mig nöjd med situationen som den är just nu då jag skriver på boken om dagarna, jobbar på kvällarna och reser över världen på filmfestivaler. Och jag kan inte förneka att deras tro på mig värmer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback