Förändring

Har vandrat genom ett snöblandat regn, har gått genom åska och blixtar i december. Det känns som en omvälvningens tid. Inget är som det brukar vara, vädret tycks symbolisera en förändringens tid. Jag tittar mig själv i spegeln under hissens färd uppåt. Samma ansikte men ändå annorlunda. Att skriva boken förändrar mig inombords på något oförklarligt men ändå märkbart, kännbart sätt. Får en slags klarhet som jag inte ägt tidigare. Får en distans till hur saker och ting varit och ett slags lugn infinner sig. Samtidigt som jag kan bli förvånad över hur illa saker varit. Inte för att jag haft det jättehemskt under min uppväxt. Men i jämförelse med hur det borde ha varit så gör berättelsen som växer fram att det blir tydligt för mig att mycket var fel under min uppväxt. Hissen stannar på mitt våningsplan och jag släpper blicken från spegeln och går ut i det nedsläckta trapphuset. Spegelbilden försvinner men min inre bild lever kvar, dock i förändrad form. Likt regnet, snön, blixtrarna och åskan i december.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback