Tio månader sedan, om två månader

För tio månader sedan var jag i Seattle där jag började skrivandet på boken. Idag är det två månader till dess att jag ska åka tillbaka till Seattle. Mycket har förändrats sedan dess att jag var där senast, arbetet med boken har inte gått så fort som jag hoppats och trott. Men idag har jag en början och ett slut, en struktur i historien jag vill berätta. Jag har skrivit fyra kapitel och låtit några utvalda personer provläsa de första kapitlen för att se att min historia, min förmåga att berätta något, håller. Och det håller. Nu är det ”bara” det tunga skrivjobbet som återstår och jag har nu gått från anteckningsblock och anteckningar på post-it-lappar och servetter till att nästan bara använda mig av laptoppen. I år är det kanske dags att sitta på Starbucks med en laptop istället för ett svart anteckningsblock.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är så spännande att läsa om din bok och dig. Hoppas att jag någon gång får tillfälle att läsa den färdiga produkten! Tänker på dig och önskar dig all lycka med projektet BOK! Kram Jenny

2011-08-16 @ 21:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback