Till dig

Jag brukar inte tala direkt till dig som läser min blogg. Men, jag känner mig tvungen att göra det. För mitt bloggande har konkurens av mitt bokprojekt och just nu är jag inne i en fas där arbetet med min bok tar mycket av mina tankar. Jag bär med mig min bok i tankarna varje vaket ögonblick och en hel del av min sovande tid. Jag vill inte sluta mitt bloggande för det är kul, utvecklande och givande. För att inte tala om beroendeframkallande. Och era kommentarer är den mest fantastiska feedback man kan önska sig. Samtidigt så känner jag en lust att berätta om hur det går, hur boken byggs upp och hur den tar sin form. Hur jag påverkas av mitt skrivande. Hur nöjd jag är. Men också hur svårt det är. Hur personligt det blir. Att det är som att lägga ett pussel utifrån en mental bild jag hade när jag började projektet. Ett pussel som förändras under tiden jag skriver. Men, samtidigt som jag vill skriva om hur det går, hur det påverkar mig, så känner jag fortfarande att jag behöver behålla det för mig själv. För jag är inte redo, ännu, att berätta om boken. Men det går bra, bättre än någonsin, och ibland tar det kreativ energi från mitt bloggande. Och jag vill blogga det som känns, det som känns inuti mig, annars är det inte jag.


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Jag tror att jag och många med mig finns vid din sida, gör vad som känns bäst för dig.

2011-08-11 @ 12:49:31
Postat av: Susanne

Instämmer till hundra procent med Mathilda - gör det som du känner att du orkar och vill!

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback