Nytt namn

Det brukar sägas att kärt barn har många namn. Jag brukar tänka på det talesättet ibland för jag vet att jag har många namn. Så jag hoppas att det är för att jag är ett av de där barnen som hålls kärt. Jag kallas City-Åke och ICA-Åke på grund av mitt jobb, Bög-Åke på grund av min öppenhet om att jag är homosexuell. Men jag har bara hört Bög-Åke nämnas med respekt och tillgivenhet så jag stör mig inte speciellt på det. Tvärtom så känns det som att jag fått alla dessa namn huvudsakligen utifrån att jag är uppskattad. Och häromdagen fick jag veta att jag har ytterligare ett smeknamn, Latte-Åke. Jag förstod direkt att det kommer av min dagliga Latte från Espresso House, personalen där vet alltid vad jag vill ha när jag är där och jag bär nästan dagligen på en mugg därifrån. På mina resor till USA är jag stamgäst på Starbucks och dricker minst en mugg om dagen. Jag har stamkundskort på både Espresso House och Starbucks och det är med viss stolthet jag bär mitt nya smeknamn.


Kommentarer
Postat av: bella

följ gärna min blogg:) kram

Postat av: bella

följ gärna min blogg kram:)

2011-08-18 @ 02:38:13
URL: http://belladavis.blogg.se/
Postat av: Susanne

Du glömde Stål-Åke ;) Och det syftar främst på din inre styrka. Kärt barn HAR många namn och vi är många som tycker om dig, Åke :)

2011-08-18 @ 18:49:53
URL: http://susieque.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback