Droppen

Jag hade suttit och skrivit under en timmas tid. De senaste dagarna har jag tagit med mig laptoppen ut på balkongen där jag suttit om mornarna och skrivit på boken. Just idag hade jag skrivit på ett parti som var extra jobbigt och efter en timma orkade jag inte skriva längre, orkade inte rota djupet, orkade inte skrapa på innanmätet längre. Gick in i sovrummet och kröp upp i sängen bredvid hundarna. Somnade och vaknade till ett stilla regn som ökade i kraft medans jag låg i sängen och lyssnade. Med stigande skräck insåg jag att laptoppen stod kvar ute på balkongen, kvar ute i regnet. Kastade mig ur sängen, sprang ut på balkongen och hämtade in laptoppen och torkade av den med en handduk. Tankar som kommer den att fungera? Varför har jag ingen backup? Hur kunde jag gömma den ute? Varför skulle det börja regna? Prövade att starta datorn och tack och lov så fungerade den.


Kommentarer
Postat av: "paul"

fan oxå...den funkade! ;


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback