Återfunnen text

Arbetet med boken fortskrider. Samlar ihop alla anteckningar jag gjort vid alla upptänkliga tillfällen. Har det senaste året gjort anteckningar till boken på servetter, på räkningar, på kvitton och naturligtvis i anteckningsblock. Jag har alltid fyllt anteckningsblock med tankar och funderingar så det ligger halvfyllda anteckningsblock lite varstans i lägenheten. Och idag när jag gick igenom ett anteckningsblock och förde över anteckningarna till datorn så hittade jag anteckningar som jag gjort om något helt annat för nästan tio år sedan. Dessvärre har jag en handstil värdig en läkare så det tog ett tag innan jag kunde tyda det som stod skrivet. Men så framträdde ett sammanhang i bokstäverna och de bildade ord som skapade meningar, ord som skapade mening. Texten handlade om en kille jag träffade för nästan tio år sedan och jag hade i texten beskrivit vårt möte, mina känslor och passionen jag känt. Blev förvånad över hur levande minnet var och hur intensivt stark texten kändes när jag läste den. Trots att mina känslor för honom huvudsakligen härrör från den natten så tillhör han de personer som jag tagit störst intryck av. Och även om jag fortfarande kan komma ihåg de första orden jag sa till honom, vår promenad bland snötäckta träd den natten, så var det som att färdas tillbaka i tiden när jag läste texten jag återfunnit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback