Skrivet i ansiktet

När jag tycker att något är jobbigt så blir jag trött. Kanske inte så ovanligt men jag kan sova flera dygn i sträck. På sätt och vis kan det vara som en slags skyddsmekanism då jag återhämtar mig och samlar kraft när jag sover. Men samtidigt så påverkar det mig en hel del då jag kan sova i obegränsade mängder då jag tycker att något är jobbigt. Under vissa perioder då jag tyckt livet varit alltför jobbigt har jag sovit mer än vad jag i efterhand vill föreställa mig. Just nu skriver jag en text som är känslomässigt jobbig att skriva. Och jag somnar gång på gång framför datorn. Ibland har jag vaknat av att jag nickat till men flera gånger har jag vaknat med ansiktet på tangentboret och mitt ansikte har skrivit en oläsbar text på hundratals sidor innan jag vaknat till liv. Jag har gjort flera försök att skriva texten, jag har skrivit den vid olika tidpunkter på dygnet, jag har skrivit några meningar och så fort jag märkt av tröttheten så har jag rest på mig och gått några varv i lägenheten. Jag har provat att skriva med öppna fönster och balkongdörrar. Men likväl har jag somnat framför datorn och mitt ansikte har tagit över skrivandet gång på gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback