Skapandet av en dröm

Idag gav jag en vän ett exemplar av första kapitlet i boken jag skriver. Det är bara ett första utkast som ska korrekturläsas och jag kan komma att skriva om delar av kapitlet. Men känslan av att ha skrivit ut texten på papper gör det mer verkligt och att låta någon få läsa texten och se att texten ”håller” gör mig motiverad att fortsätta arbetet med att genomföra den dröm jag närt så länge. En dröm som jag nu genomför men som och har sitt pris i tid och känslor. Men det har också sina belöningar, som min väns beröm och drivkraften att skapa något som berör andra. Och om jag lyckas knyta ihop historien i boken på ett bra sätt så har jag alla de klassiska ingredienserna som motgångar, död och kärlek.


Kommentarer
Postat av: stefan

Du har alla chanser att lyckas du skriver superbra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback