Oväntad semester

När jag fyllde i blanketten för min kommande semester så råkade jag fylla i den fel så jag har fått en extra schemalagd semestervecka innan jag åker till USA. Mina tider är utlagda på andra så jag kan inte kräva tillbaka tiderna samtidigt som det innebär att jag i praktiken har en obetald semestervecka. När jag upptäckte misstaget fick jag först panik över hur det skulle påverka min ekonomi men jag insåg snabbt att jag kan lösa det ekonomiska och att jag antagligen får värja mig från att arbeta under den oväntade semesterveckan. När jag insett detta och funnit ett slags lugn och trygghet i detta så kom jag istället att se denna oväntade semester som en möjlighet. En möjlighet att varva ner innan jag åker iväg, kanske en möjlighet att städa hemma och göra den där utrensningen av saker som jag funderat på så länge. Eller kanske göra allvar av mitt bokskrivande och verkligen sätta mig ner och skriva. Allt blir vad man gör det till.


Kommentarer
Postat av: Susanne

Eller bara ta det lugnt och njuta av ledigheten tillsammans med dina hundar :)

Postat av: J. Åke Englund

oj, det lät vågat ;)

2010-09-11 @ 00:04:50
URL: http://akeenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback