Mina resor som tv-serie

Min resa till Seattle närmar sig och jag funderar på hur det kom att bli just Seattle. Jag kan inte med säkerhet säga att det var så, men jag har för mig att mitt förstahandsval var en filmfestival i Washington som låg tidsmässigt ungefär vid samma tidpunkt, men att jag kommit fram till att Washington som stad inte tilltalade mig. Och att jag hittade en filmfestival vid samma tidpunkt men i Seattle istället. Men trots att jag inte åkt ännu så har jag börjat fundera, nästintill planera nästa års resor. Kom att tänka på en tv-serie som gjorde stort intryck på mig som tonåring, ”Danger Bay”, och jag gjorde en sökning på den för att se var den utspelade sig. Det visade sig vara Vancouver i Kanada och de har en filmfestival där i augusti. Kanske något för 2011. På samma sätt som tv-serien ”Frasier” lockade mig att resa till Seattle lockade tv-serien ”Danger Bay” mig att sök mig till Vancouver. Och när jag tänker efter så förknippar jag New York med så många tv-serier att jag inte kan räkna upp alla, i Philadelphia utspelar sig tv-serien ”Thirtysomething” och i San Fransisco utspelade sig ”Falcon Crest”.


Kommentarer
Postat av: Linn

fint skrivet tycker ja faktiskt


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback