Har ett rikt inre liv

Jag brukar lite skämtsamt säga att jag har ett rikt inre liv. För att illustrera detta brukar jag lite skämtsamt luta huvudet mot min högra axel och rikta blicken lite drömmande snett upp till vänster och titta ut i rymden. Men det finns en del allvar bakom uttrycket ”rikt inre liv” då jag har utvecklat min fantasi som vuxen på ett sätt som jag inte trodde hörde vuxenvärlden till. Mina tankar, dagdrömmar och fantasier får mig ofta att skratta och många kommer på mig med att gå omkring med ett leende på läpparna. Som idag när en arbetskompis skulle förklara för en kund vart en vara låg, problemet var att kunden inte kunde någon svenska så min medarbetare fick förklara på knackig engelska för kunden vart han skulle gå. Så borta vid frukten blev på knackig engelska ”down by the fruits”. Och på engelska finns ett slanguttryck för bögar som är just ”fruit” så för mitt inre spelades det upp en scen där fjolliga män iklädda ballerinakjolar dansade piruetter och kastade glitter omkring sig vid fruktavdelningen. Min arbetskompis såg mitt leende, kisade med ögonen och skakade på huvudet utan att fråga vad jag tänkte på denna gång. Jag lutade huvudet mot min högra axel och riktade blicken drömmande upp till vänster och i samma ögonblick min kroppshållning och blick visade henne att jag återigen haft en av mina dagdrömmar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback