Händelser i en kassakö

De senaste dagarna har jag känt mig helt utslagen av en förkylning. Känns lite töntigt men den har tagit musten ur mig. Men, jag har naturligtvis jobbat som vanligt. Som en följd av att jag varit förkyld så har jag inte känt mig som den snyggaste människan på jordens yta. Trots detta kan jag upplevas som farligt sexig…
Följande meningsutbyte ägde rum när jag kände mig som mest rödögd, snorig och söndersnyten. Jag var precis färdig med en kille och sa ”Hej!” till killen som stod bakom i tron att han var nästa kund. Killen som jag sa ”Hej!” till tittade på mig, såg allmänt nervös ut och sa.
”Jag ska inte handla något, jag är ihop med honom” och pekade på killen som jag precis tagit betalt av.
Sekunden efteråt insåg han hur det han precis sagt kunde tolkas.
”Alltså, jag är inte ihop med honom, jag är singel”
Jag höll upp händerna i luften som om för att visa att jag hade goda avsikter och sa
”Det är lugnt, du är inte ihop med honom, du är singel”
När jag återupprepat vad han sagt i ett försök att lugna ner honom så hörde han återigen hur hans ord kunde tolkas och utbrast
”Alltså, jag är singel men jag gillar tjejer”
Jag suckade och sa ”Det är lugnt, jag fattar, du är singel och du gillar tjejer”
Den nervösa killens kompis hade slutat plocka ihop sina varor och stirrade på sin kompis och skakade på huvudet. När de gick därifrån sa han till sin nervösa kompis ”Vad sysslar du med egentligen?"
Den nervösa killen svarade ”Jag vet inte, blev så nervös”
Hans kompis svarade ”Du kan nog ta det lugnt, så snygg är du inte” och skrattade sedan hjärtligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback