Val(möjligheter)

Tankarna maler i mitt huvud. Jag försöker finna en väg att komma fram till det rätta beslutet. Pratar med vänner. De är förvånansvärt lyssnande och lägger inga värderingar i vilket val jag kommer att göra. Jag försöker i största möjliga mån att inte prata högt eller med alltför många om mina tankar om det val jag ställts inför. Det ena valet skulle ge mig ro, ge mig lugn. Det andra skulle ge mig utmaningar och jag har många som tror på mig. Men samtidigt skulle det vara betungande och mödosamt, en utmaning. Och jag ser inte mig själv som någon som ger upp. Om jag lyssnar på den del av mig som inte ger upp, den har visioner och ser möjligheter i allt det svåra. Gör jag då rätt val? Eller ska jag låta den del av mig som söker lugn och ro få avgöra beslutet? Vilken del är den rätta?


Kommentarer
Postat av: Hanna

Du ska kämpa! Som du sa, du är inte den som ger upp! När du väl har kommit en bit på rätt väg så tror jag att du kommer känna lite lugn och ro också. KRAM

2010-11-15 @ 08:56:40
Postat av: Linda

Kära hjärtanes! Jag vet inte alls vad som har hänt, men att min Åke skulle vara en som ger upp... Inte troligt! Styrkekramar till dig! Och står du inför val så välj med hjärtat så blir det alltid rätt till slut. Klyschigt, men sant!

2010-11-15 @ 13:04:33
Postat av: Susanne

Man ångrar inte det man gör utan det man inte gör. Lycka till!

Postat av: Peter

Har läst din blogg någre gånger nu och tycker den är ruggigt bra. Att bjuda på så mycket av sitt innersta kräver mod, och det verkar du ha hur mycket som helst av. Jag vet inte vilket val du står inför, men att du skulle låta bli att välja något på grund av rädsla förefaller mig otroligt. I min värld är du en mycket modig människa och tack vare din blogg har jag öppet vågat ta ställning till olika saker. Jag instämmer med de övriga, välj med hjärtat så ångrar du dig aldrig. Och kör hårt...

2010-11-19 @ 12:23:42
Postat av: J. Åke Englund

Tack för ert stöd och uppmuntran. Det är rörigt och jobbigt just nu. Och tack Peter för ditt beröm det värmer och gör mig glad :)

/Åke

2010-11-23 @ 01:16:22
URL: http://akeenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback