Förstummad

Under fredagens arbetspass blev jag tillfrågad om jag ville delta i en estradpoesitävling på måndagen då det blivit en öppning i tävlingarna. Jag tackade ja på stående fot då jag hade ledig kväll på måndagen och jag hade under min resa satt upp som mål att jag skulle pröva på att skriva och tävla i att framföra poesi. Helgen gick och jag började bli osäker på om jag skulle delta i tävlingen eller om jag skulle agera jury och ju mer jag funderade på detta desto osäkrare blev jag. Då jag skulle bli försenad till tävlingarna på grund av ett möte ringde jag en av arrangörerna och meddelade detta och fick samtidigt bekräftat att jag skulle delta i tävlingarna. Jag insåg nu att det var en timma kvar innan tävlingen och under den timman skulle jag delta i ett möte som krävde min totala närvaro så jag insåg att jag fick skapa poesin i mitt huvud på vägen mellan mötet och tävlingen och sedan framföra det ur minnet. När jag väl ställde mig på scenen och framförde mina texter darrade mina ben och tacksamt nog gav så gav mitt sökande efter orden effektfulla pauser i framförandet. Efter två omgångar gick en i varje lag vidare till final och tanken på att jag skulle kunna gå till final föresvävade mig aldrig då jag tävlade för första gången, så jag innan det var dags för final så informerade jag arrangörerna att jag inte hade några fler texter. Och när det så var dags för finalen så hörde jag arrangörerna säga att jag överlåtit min finalplats till en annan i mitt lag då jag inte hade något mer material denna kväll. Förstummad insåg jag att jag gått till final första gången jag ställde upp i tävlingen.


Kommentarer
Postat av: Creutz

Gratulerar!

Postat av: J. Åke Englund

Tack! :)

2010-11-13 @ 01:09:00
URL: http://akeenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback