Möten med gudar

Killen framför mig i kassan var som en nordisk gud. Han var lång, muskulös och blond. Han hade stora händer, hans överkropp var formad som ett stort v och trots att jag oftast inte faller för killar med skägg så var han ett av undantagen. Han handlar av mig flera gånger i veckan och med tiden har vi börjat småprata om allt fån dagens inköp till hans träning. Och jag förvandlas till en liten flicka, fnittrig och lycklig, tagen av ett ögonblicks förälskelse som är över så fort objektet för min förälskelse lämnat butiken. Dessvärre så hade varken den nordiska guden eller killen bakom honom lagt en avdelare mellan deras respektive varor så jag fortsatte scanna varor för glatta livet och blandade naturligtvis ihop deras varor. Efter en stund så hade vi lyckats reda ut det hela och jag fortsatte med kunden kom efteråt, han vars varor jag rört ihop med den nordiska gudens varor. Det visade sig att kunden som stått bakom var en kille som jag känner så jag sa som det var:
Med en sådan uppenbarelse i kassan var det ju givet att jag skulle bland ihop deras varor!
Jag menade ju den nordiska guden men min vän tolkade det som att jag menade honom. Han sträckte på sig av stolthet och jag hade inte hjärta att säga att jag egentligen menade den nordiska guden. Man ska tala sanning men man behöver inte alltid säga sanningen...


Kommentarer
Postat av: Elin

LOL

2010-05-24 @ 17:59:10
Postat av: Anonym

:)

/Åke

2010-05-26 @ 00:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback