Kodak moment

När jag var ute med hundarna på vår dagliga morgonpromenad så såg jag en kille komma ut från butiken som jag jobbar i. Kvällen innan hade han varit inne och jag hade misstänkt att han snattat något, men då han erbjöd sig att visa sin väska så tackade jag nej då jag tänkte att han inte skulle erbjuda sig att visa väskan om han tagit något. Men när han lämnat butiken så kom det fram en kund som berättade att han snattat och lagt varorna i väskan. Och nu såg honom komma ut ur butiken igen, bärandes på samma väska och han hade säkerligen snattat igen. Jag kände hur ilskan steg inom mig och jag har inte det bästa morgonhumöret, i synnerhet innan jag fått en dusch och lite frukost. När han närmade sig och jag försökte lägga på minnet hur han såg ut så jag kunde ge mina arbetskompisar en så bra beskrivning som möjligt så kom jag på att jag hade mobilen på mig. Jag tog upp mobilen och aktiverade kamerafunktionen, riktade kameran mot mannen och tog ett kort. Men han hann precis gå förbi mig så allt jag fick var ett kort på en grådaskig betongvägg. Och en hel del blickar från folk omkring mig men jag var så morgonilsken och irriterad att jag inte orkade bry mig så jag gick hem och tog mig en dusch


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback