Flyger in i drömmarnas rike

Jag har en bitterljuv minnesbild som en slags avslutsmeditation när jag lägger mg om kvällen. Jag brukar visualisera flygfärden hem från Philadelphia. Vi hade flugit någon timma och ett lugn hade lagt sig bland passagerarna, många hade somnat och bara enstaka läslampor var tända. En del tittade på tv men eftersom de hade hörlurar på sig så låg tystnaden likt en dimma i flygplanet. Jag började känna mig trött och tittade förbi Fredrik som satt i fönstersätet och läste. Jag tittade ut genom det lilla flygplansfönstret och solens strålar bildade som ett eldfärgat band längs horisonten . Det var vackert samtidigt som det var lite vemodigt att åka hem igen. Jag lade min bok i famnen samtidigt som jag vilade huvudet på ena axeln och tittade återigen ut genom fönstret och det ständigt krympande bandet av eld som delade den annars svarta horisonten, det dämpade ljudet av flygplansmotorerna är det sista jag hör innan jag flyter in en rofylld sömn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback