Balans

En av mina favoritböcker handlar om en man som hamnar i koma efter en bilolycka och när han vaknar upp ur så har han förmågan att se in i framtiden när han tar i andra människor eller saker. Han använder sin förmåga till att hjälpa polisen att lösa brott men varje gång han använder sig av sin förmåga så tär det på hans krafter och han blir allt svagare. Till slut orkar han inte längre utan undviker mänsklig kontakt, lämnar allt bakom sig och flyttar.
När jag föreläser om homosexualitet så är jag personlig, öppen och använder mig av min egen historia. Jag använder mig av min förmåga och det tär på mina krafter och om jag inte är i balans så blir jag allt svagare. Dessvärre finns det inte alltid tid för återhämtning efter lektionerna utan jag kanske måste köra en lektion tätt inpå eller arbeta ett pass på mitt ordinarie arbete. Vid tillfällen som dessa försöker jag finna påfyllning och återskapa balans vid ett senare tillfälle. Men ibland så får jag påfyllning direkt vid föreläsningen på oväntade sätt. Innan dagens första föreläsning så fick jag läsa ett brev som en elev hade skrivit efter en föreläsning som jag hade förra veckan, och när jag läste att eleven kallade mig för modig, ärlig och stark så fylldes min själs bägare till bredden igen och balansen återställdes.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback