Back in business

Mitt intresse för allt som rör homosexuellas situation och homosexuell kultur var en av anledningarna till att jag valde att åka till Philadelphia och konferensen ”Equality Forum”. Jag såg konferensen som en välbehövlig vitamininjektion då jag som frilansande aktivist, debattör och kulturskribent inte har någon fast ”uppdragsgivare” och inte har någon utarbetad struktur för mitt engagemang till skillnad mot tidigare då jag arbetade för RFSL.
Men då resan blev en vecka kortare på grund av askmolnet och jag valde att göra annat under den vecka som vi tillbringade i USA så blev en blick i konferensens program det närmaste jag kom att närvara vid konferensen. Ironiskt nog så har mitt engagemang i homofrågor ökat drastiskt sedan hemkomsten från det som var tänkt att bli en inspirationsresa och i stället mer blev en rekreationsresa. Efter att ha varit hemma mindre än trettio timmar så har jag redan blivit intervjuad om relationen homosexualitet och kristendom, på lördag ska jag åka till Alingsås för att skriva en artikel för Borås Tidning om en HBT-dag och jag har blivit kontaktad av två skolor angående föreläsningar om homosexualitet. Det är säkerligen sammanträffanden att det händer inom en så snäv tidsperiod men likaväl inspirerande och motiverande.


Kommentarer
Postat av: Creutz

Åh! Åh! Kristendom och homosexualitet! Det ser jag fram emot att läsa. Min uppfattning? KROSSA. (Ja, jag är alltid så nyanserad. I synnerhet när jag har rätt.)

Postat av: J. Åke Englund

Då jag upplever mig som en diplomat uppvuxen i en krigszon så har jag antagit en mer försiktig approach. Men jag hoppas att intervjun ska bli lyckad, intervjuer är svåra saker, man är så beroende av den som skriver artikeln. Lovar förmedla ett ex.

2010-05-08 @ 00:32:36
URL: http://akeenglund.blogg.se/
Postat av: Creutz

Tack, det ser jag fram emot. Själv fd präststudent har jag sett homofobin i såna sammanhang på alldeles för nära håll; därför har jag ingenting alls till övers för kyrkan.



Välkommen hem, förresten!

2010-05-08 @ 01:49:51
URL: http://literature-connoisseur.blogspot.com
Postat av: J. Åke Englund

Tack :)

2010-05-09 @ 00:27:23
URL: http://akeenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback