Minnen av oskuld

Jag hade precis lämnat min vän och gick längs stans gator på min väg hem. Trots att det nästan var midnatt så var himlen fortfarande ljus och en doft av nyligen mogna syrener slingrade sig likt ett doftande leende som kysste mina sinnen. Doften av syrener gav mig minnesbilder från sommarlov och varma dagar hos morfar och mormor. Minnen av hur vi satt ute i trädgården omgiven av syrenhäckar och fikade, morfar och mormor drack kaffe och jag drack kall saft. Morfar satt och läste tidningen medans mormor och jag satt med varsin bok och en stilla och sval vind förde doften av syrener med sig. Det var ett av de där ljusa ögonblicken då livet tycktes oskuldsfullt och vackert. Minnesbilden tycktes vara från ett annat liv och ibland kan jag känna att så mycket har förändrats och att inget åter kommer att bli sig likt. Något självklart men samtidigt så bitterljuvt och jag kan ändock känna en saknad efter det oskuldsfulla, det vackra och det ljusa som jag förknippar med doften av syrener.


Kommentarer
Postat av: sara

Jag befinner mig just nu i colorado. missuri. o aven har blommar syrenerna. doften for mig tillbax precis som du till en tid nar livet lag framfor an o morgondagen bakom. allt var mojligt och man var trygast i varlden.



varkligheten i dag ar anorlnda men nar man blundar och far in doften av blommorna fran for.

kommer livsgladjen o viljan tillbax.



kram sara

2010-06-04 @ 05:48:55
Postat av: J. Åke Englund

Tack :)

/åke

Postat av: Patrikmichelle

Thanks for your enjoyable site, many good times had ja!

2011-09-28 @ 14:35:53
URL: http://patrikmichelle.blogoom.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback