Livet är en dans...

Som tonåring gjorde jag mitt bästa för att smälta in, gjorde allt för att inte sticka ut från mängden. Jag blev tidigt medveten om kroppsspråkets vikt och snabbt insåg jag att ett tillbakahållet kroppsspråk fick mig att smälta in i den stora massan, ett tillbakahållet kroppsspråk kunde kanske till och med hjälpa mig hemlighålla min homosexualitet. Som vuxen vet jag inte alltid om det kroppsspråk jag använder mig av idag är mitt eget eller något som jag skapat och format under år av rädsla och i omgivningens tryckkokare. Men vad jag däremot vet är att jag vill mer med mitt kroppsspråk och att jag vill testa att använda kroppsspråket mer. Jag vill lära mig detta språk på nytt och se vad som passar mig. Något som kommit ur detta är mitt relativt nya intresse för dans, huvudsakligen att titta på men jag skulle även vilja testa på att lära mig mer om dans genom att själv dansa. En av mina bästa vänner studerar dans så jag mättar min törst på dans genom vår vänskap, men det är väldigt sällan jag själv testar några danssteg. Och när jag gör det så är det väldigt tafatt och alltid i min ensamhet och minst sagt med varierande resultat.
Idag var jag och solade och efter att ha duschat efter solningen så var jag ensam och spritt språngande naken omklädningsrummet. På ena väggen var det en tv som visade en musikvideo, på två av de andra väggarna var det heltäckande speglar så man fick en väldigt bra överblick av sig själv. Så i min ensamhet började jag gunga fram och tillbaka i takt till musiken. När min trygghet ökade så ökade även yvigheten i mina steg och jag levde mig in i musiken allt mer. Och så helt plötsligt öppnades dörren till toaletten och en kille kom ut därifrån i samma ögonblick som jag landade efter ett svanhopp framför den största spegeln. Illröd i ansiktet tog jag upp handduken och täckte min kropp. Tack och lov så visade han inte någon min som avslöjade att han sett min dansföreställning och jag klädde på mig.


Kommentarer
Postat av: Creutz

...jag dansar aldrig nykter...

Postat av: Susanne

Och jag som trodde att livet var en fest... Men fest och dans hänger ju ofta ihop ;)

2010-06-17 @ 00:03:59
URL: http://susieque.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback